مکتب شیکاگو

مکتب شیکاگو
تاریخ انتشار
۲ آبان ۱۳۹۴
تعداد بازدید
229 بازدید
تعداد فروش
1 فروش

-آغاز معماری شیکاگویی-

—حوادث و بداقبالی ها خود بارها سبب ساز انگیزش های مهم برای تحول تاریخ معماری و ساخت جوامع شده اند. آتش سوزی روم در سال ۶۴ پیش از میلاد، حریق بزرگ لندن و هامبورگ به ترتیب در سالهای ۱۶۶۶و ۱۸۴۲، زمین لرزه و آتش سوزی سانفرانسیسکو در سال۱۹۰۹، همگی حوادثی بودند که علاوه بر تراژدیِ خسران های جانی و ویرانی ها، منجر به بازسازی وسیع شهرها، مطابق با آخرین استانداردها و لذا نوآوری های معماری شد.

  • در امریکای سده ی نوزدهم، گذشته از کلان شهرهای ساحل شرقی، شیکاگو مرکز خطوط راه آهن وچهارراه پراهمیتی برای تجارت و تردد بین ساحل های شرقی و غربی بود و از این رو یکی از شهرهایی بود که سریع ترین و بیشترین رشد را در ایالات متحده تجربه کرد. رونق اقتصادی شیکاگو، مردم بسیاری را به این شهر کشاند و بین سالهای۱۸۵۰ و ۱۸۷۰ شاهد انفجار جمعیتی از کمتر از ۳۰/۰۰۰بیش از۳۰۰/۰۰۰ نفر بود که آن را به بزرگترین شهر ایالات متحده در آن هنگام بدل ساخت. همچنین این شهر مرکز تجاری مهمی به شمار می آمد و از سال ۱۸۸۵ میلادی، فعالیت شدید اقتصادی و به تبع آن اجرای ساختمان های تجاری و اداری آغاز شده بود.-اصول مکتب شیکاگو-—۱ – استفاده از اسکلت فولادی برای ساختار کل بنا *—۲ – نمایش ساختار بنا در نمای ساختمان *

    —۳ – عدم تقلید از سبکهای گذشته *

    —۴ – استفاده ی بسیار اندک از تزئینات *

    —۵ استفاده از پنجره های عریض که کل دهانه ی بین ستونها را می پوشاند.*

    -معماران و آثار برجسته ی مکتب شیکاگو-

  • در این زمان در شیکاگو، تعدادی معمار جوان و مهندسان سازه وجود داشتند که عمدتا تحصیل کرده ی اروپا و شهرهای شرق امریکاهمچون بوستون و نیویورک بودند. اولین مهندس مطرح در این مکتب،«William le Baron Jenny» ویلیام لی برون جنی تحصیل کرده ی مدرسه ی پلی تکنیک و مدرسه ی سانترال پاریس در فرانسه بود. وی به عنوان مهندس سازه، دفتر مهندسی و معماری خود را در سال ۱۸۶۸ در شیکاگو تاسیس کرد. او در سال ۱۸۶۹ کتابی به عنوان اصول و عمل در معماری،«Principal and Practices in Architecture» را به رشته ی تحریر درآورد.

    -اهمیت مکتب شیکاگو-اگرچه عمر مکتب شیکاگو از دو دهه فراتر نرفت، ولی از چند جهت این مکتب حائز اهمیت است:
    نخست آنکه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنیک ها و مصالح جدید ساختمانی مانند اسکلت فلزی، شیشه های وسیع، انرژی برق، تأسیسات مرکزی و آسانسور، مقتضیات جدیدی را در معماری ایجاب می کرد که برای اولین بار در مکتب شیکاگو این مقتضیات تدوین و به مورد اجرا گذارده شد. پی شناور نیز که مناسب با خاک سست شیکاگو است، اختراع این معماران بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید